Modern Combat 4: Zero Hour ve iOS’ta Oyun Deneyimi

10 Aralık 2012 Pazartesi (00:00) tarihinde, Oyun altına eklendi.

Yanılmıyorsam en son Max Payne 2 çıktığında, yani tam olarak bundan 10 sene önce, 2002 yılının yaz aylarında düzenli FPS oynardım. Öncesi var, sonrası karanlık.

Öte yandan, yine o yıllar halen revaçta olan Counter Strike ve benzeri taktiksel online FPS oyunları ile pek aram yoktu. Hatta oyuncuların online oyunlara tutkuyla bağlı olmalarına anlam veremiyordum. Halbuki her şey dozunda güzel, abartılmadığı sürece pek zararı da olmazmış, şimdi biraz pişmanım, geri dönüşü de yok. Neyse, iş-okul derken, çeşitli meşguliyetlerden dolayı uzun süre oyun oynamadım ya da oynayamadım. İstisnalar kaideyi bozmaz, zaman zaman uzun ömürlü olmayan bazı oyunlarla vakit öldürdüm tabi.

Son dönemde teknoloojinin gelişimiyle ve mobil cihazların sağladığı olanaklar sayesinde XBOX ve PlayStation gibi oyun konsollarına ya da bilgisayarlara muhtaç olmadan oyun oynayabilme fikri beni hep cezbetti. Öyle ki hayatım boyunca tüm platformlardaoynadığım oyunların süresini toplasak, kuvvetle muhtemel 2008′den beri iOS platformunda iPod touch, iPhone ve iPad ile oynadığım oyunların süresinin yanına yaklaşamaz.

Artık oyunculuk geçmişimi az çok biliyorsunuz, sadede gelelim! Geçtiğimiz günlerdeModern Combat 4: Zero Hour isimli iOS oyunu AppStore’a eklendi. Aynı gün oyunu kurup denedim.

İlk gün single player takıldım, kontroller başta biraz zor gelse de kısa sürede alıştım. Ardından online moda geçtim. Oyuna ilk girdiğimde online FPS deneyimim olmadığı için midir artık, heyecandan mıdır bilmiyorum, hayli kötü bir oyun sergiledim, takımımı da zor durumda bıraktım haliyle.

Single modda kendimi biraz daha geliştirmeye karar verdim. Bu arada Amerikan askeri olarak başladığınız hikaye modu ikinci evresinde teröristlerin safında devam ediyor, sonraki bölümde tekrar “iyilerden yana” oluyorsunuz. Güzel düşünülmüş bir detay bence, ilerledikçe nelerle karşılaşacağım bilmiyorum.

Sonraki birkaç online çatışmada öldürdüğüm insan sayısı beni öldürenlere yaklaşamasa da iyiye gidiyordum. 2-3 günde oynadığım toplam süre (online) 8 saati geçmişti ve artık ben de düşmana amansız dakikalar yaşatabilecek kıvama gelmiştim.

Oyun içi satın alımlarda bazı yanlış seçimler yapmış olsam da “hepsi tecrübe” deyip kendimi avuttum ve yeni ekipmanımla K/D Ratio’yu 0.50′lerden (evet çok kötüydü) 0.79′a kadar çıkartabildim, 350 civarı leşim var. Rank’im 23, Second Lieutenant I diye adlandırılan rütbeye sahibim, Lifetime XP 90k ve toplamda 60′a yakın çatışmaya dahil olmuşum.

Uzun lafın kısası bu oyun beni çok sardı, eğer online FPS’ten hoşlanıyorsanız şu an mobil cihazlarda oynanabilecek daha iyi bir oyun yok. İndirin, oynayın. Online olmasına gerek yok derseniz Nova 3 ve Shadowgun gibi alternatifler de ilginizi çekebilir.

İncelemek ve indirmek için bahsi geçen oyunların AppStore bağlantıları aşağıda.
Modern Combat 4: Zero Hour
N.O.V.A. 3 – Near Orbit Vanguard Alliance
Shadowgun

iOS oyunları ile ilgili daha kapsamlı bir yazı yazmayı düşünüyorum ama Modern Combat 4′e başlamak için geç kalmanızı da istemem. Bu yazı, iOS’ta oyun deneyimi serisinin ilki olsun, devam ederiz.

Yeri gelmişken GameCenter ve Gameloft’ta numancebi kullanıcı adı ile beni bulabilirsiniz, birlikte oynamak isterseniz davetlerinizi bekliyor olacağım. Bana ulaşabileceğiniz diğer bağlantılar üst menüde ve anasayfada.

Bu gönderinin faydalı olabileceğini düşünüyorsanız paylaşabilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


Bunlar da İlginizi Çekebilir


Seyahatlerinizde Kullanabileceğiniz Mobil Uygulamalar: Ulaşım, Konaklama, Yeme-İçme ve Yabancı Dil Bu yazıyı, 2017'nin Mart ayında (bir buçuk sene önce) yazmış ama yayımlamayı unutmuşum. O nedenle üzerinden geçerek, ufak tefek güncellemelerle... 15 Eylül 2018 Cumartesi günü eklendi.
Kötü Bir Blog Tasarımı İçin Neler Yapılabilir Bu yazı 2009 yılının başlarında Onlayn'da yayınlanmıştı, Onlayn'ı 2014'e girerken kapatmış ve yazıyı buraya taşımıştım. Bir takım... 2 Şubat 2009 Pazartesi günü eklendi.
Yaratıcı Fikir: Eski Haritalar Üzerine Monokrom Tükenmez Kalem Çizimleri Mark Powell'ın bayıldığım işine bakmadan geçmeyin. Eski haritaları olabilecek en iyi şekilde değerlendirmiş abimiz. Diğer iyi alternatif de... 7 Mart 2016 Pazartesi günü eklendi.
Daha fazlası için tıklayınız →

Numan Çebi Merhaba! Ben Numan. Henüz tanışmadıysak, bir tasarımcıyım. Basit tabirle, kullanıcı-merkezli web siteleri ve mobil uygulama arayüzleri tasarlıyorum. İşim hakkında daha fazla bilgiyi portföyümden edinebilirsiniz. → Görüntülemekte olduğunuz bu blogda sosyal ağlarda kaybolup gitmesini istemediğim konularda, 2007'den beri yazmaya devam ediyorum. Aşağıdaki sosyal ağlar üzerinden ve merhaba@numancebi.com adresinden bana ulaşabilirsiniz. RSS
Öne Çıkarılanlar
Web Sitemi Yeniledim: Nedeni, İzlediğim Yol, Güncellemenin Kapsamı ve Performans Test Sonuçları Yanılmıyorsam en son Max Payne 2 çıktığında, yani tam olarak bundan 10 sene önce, 2002 yılının yaz aylarında düzenli FPS oynardım. Öncesi... 18 Şubat 2019 Pazartesi günü eklendi.
Apple ile “Akışkan Arayüzler Tasarlamak” Üzerine, Ders Niteliğinde Sunum Yanılmıyorsam en son Max Payne 2 çıktığında, yani tam olarak bundan 10 sene önce, 2002 yılının yaz aylarında düzenli FPS oynardım. Öncesi... 8 Haziran 2018 Cuma günü eklendi.
Neden Venezüela’ya Taşınmıyoruz? Yanılmıyorsam en son Max Payne 2 çıktığında, yani tam olarak bundan 10 sene önce, 2002 yılının yaz aylarında düzenli FPS oynardım. Öncesi... 24 Mayıs 2018 Perşembe günü eklendi.
UXistanbul 2017 ve Karl Gilis’in “İlk Buluşma Prensibi” Yanılmıyorsam en son Max Payne 2 çıktığında, yani tam olarak bundan 10 sene önce, 2002 yılının yaz aylarında düzenli FPS oynardım. Öncesi... 11 Mayıs 2017 Perşembe günü eklendi.
UX Alive 2017’den “UX Ne ki?” Diyenleri de İlgilendiren Notlarım ve Konferans Günü Özeti Yanılmıyorsam en son Max Payne 2 çıktığında, yani tam olarak bundan 10 sene önce, 2002 yılının yaz aylarında düzenli FPS oynardım. Öncesi... 3 Mayıs 2017 Çarşamba günü eklendi.
Blogumda Google ile hızlı arama yapabilirsiniz.

Bu sitede yer alan gönderiler izinsiz kopyalanamaz, kaynak belirtilmeksizin alıntılanamaz. (Gerektiği durumda lütfen e-posta ile bildiriniz.) Hassasiyetiniz icin teşekkür ederim.

2007-2019 © blog.numancebi.com