Kullanıcı Merkezli Arayüz Tasarlarken Dikkat Edilmesi Gerekenler

10 Şubat 2015 Salı (22:43) tarihinde, Tasarım altına eklendi.

kullanıcı arayüzü
Kullanıcı merkezli tasarım, kullanılabilirliği artırma gayesi güden ve kullanıcılardan edinilen bilgilerle kullanıcıların memnuniyetini artırmaya yönelik, etkileşimli bir arayüz geliştirme yöntemidir. Eğer kullanılabilirliği ve erişilebiliriği ciddiye alıyorsanız mutlaka sorulması gereken sorular ve netleştirilmesi gereken hususlar var.

Arayüzünüzü kim kullanacak ve kullanıcıların deneyim seviyelerini biliyor musunuz?
Hedef kitleyi çok iyi bilmeniz gerekiyor. Bunu öngöremiyorsanız ya planladığınız yapıda eksik bir tuğla vardır ya da henüz yeteri kadar derinlemesine analiz etmemişsinizdir. Beceri düzeylerini bilmek ise kullanıcıların alışkanlıkları arasındaki çeşitliliği anlamanıza ve bundan doğacak ihtiyaca nasıl cevap verilmesi gerektiğine odaklanmanızı sağlar.

Kullanıcıya yaptırılanlar ile asıl amaçları arasındaki alaka ne boyutta?
Hedef kitlenin o arayüzü kullanmaktaki asıl gayesini benimsemeli ve zorunlu tutulan gereksiz adımlardan kaçınmalısınız.

Hangi özellik ve bilgilere gerçekten ihtiyaç duyulacak?
Ürünü görüntüleyecek olanların kafasını karıştıracak fonksiyonlardan uzak durmamız gerektiği kadar, akıllarına geldiği anda -evet “an”, daha fazlası değil- ihtiyaç duydukları özellik ve bilgilere erişebilecekleri kolaylığı sağlanız gerekiyor.

Kullanıcılar, arayüzün işe yarayıp yaramadığından nasıl emin olacak?
Geribildirimlerinizi dikkat dağıtıcı unsurlardan arındırarak olabilecek en sade ve anlaşılır biçimde sunmalısınız. Bir sonraki adım için doğru yönlendirmeleri yaptığınızdan emin olmanız da arayüzün ne kadar kullanıcı odaklı olduğunu gösterecektir.

Bu maddelerle işinizin bittiğini düşünmeyin ancak atlanmaması gereken adımlar olduğunu da aklınızdan çıkarmamanız ürününüzün sağlamlığı açısından önemli.

Bu makale, ayrıca Medium’da da yayımlanmıştır.

Bu gönderinin faydalı olabileceğini düşünüyorsanız paylaşabilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


Bunlar da İlginizi Çekebilir


Tasarım için Hangi MacBook Pro? (2016 ve 2018 Model Karşılaştırması) 2016 MacBook Pro, TouchBar barındıran ilk Mac olması sebebiyle özellikle benim için bir arzu nesnesiyken, 2018 MacBook Pro'nun görünür pek bir artısı... 7 Mart 2019 Perşembe günü eklendi.
UX Alive 2018’den Kısa Kısa 2016 ve 2017 yıllarında katıldığım UX Alive'ın bu yılki etkinliği Fairmont Quasar Istanbul'da gerçekleşti. Konferans sırasında aldığım bazı... 3 Mayıs 2018 Perşembe günü eklendi.
(En İhtiyaç Duyulan) Sahte Korku Filminin Sahte Fragmanı Sahi... Mobilyalar neden ses... 15 Şubat 2016 Pazartesi günü eklendi.
Daha fazlası için tıklayınız →

Numan Çebi Merhaba! Ben Numan. Henüz tanışmadıysak, bir tasarımcıyım. Basit tabirle, kullanıcı-merkezli web siteleri ve mobil uygulama arayüzleri tasarlıyorum. İşim hakkında daha fazla bilgiyi portföyümden edinebilirsiniz. → Görüntülemekte olduğunuz bu blogda sosyal ağlarda kaybolup gitmesini istemediğim konularda, 2007'den beri yazmaya devam ediyorum. Aşağıdaki sosyal ağlar üzerinden ve merhaba@numancebi.com adresinden bana ulaşabilirsiniz. RSS
Öne Çıkarılanlar
UX Design (Kullanıcı Deneyimi Tasarımı) Nedir? (Örneklerle Anlatım) Kullanıcı merkezli tasarım, kullanılabilirliği artırma gayesi güden ve kullanıcılardan edinilen bilgilerle kullanıcıların memnuniyetini artırmaya... 29 Kasım 2019 Cuma günü eklendi.
Web Sitemi Yeniledim: Nedeni, İzlediğim Yol, Güncellemenin Kapsamı ve Performans Test Sonuçları Kullanıcı merkezli tasarım, kullanılabilirliği artırma gayesi güden ve kullanıcılardan edinilen bilgilerle kullanıcıların memnuniyetini artırmaya... 18 Şubat 2019 Pazartesi günü eklendi.
Apple ile “Akışkan Arayüzler Tasarlamak” Üzerine, Ders Niteliğinde Sunum Kullanıcı merkezli tasarım, kullanılabilirliği artırma gayesi güden ve kullanıcılardan edinilen bilgilerle kullanıcıların memnuniyetini artırmaya... 8 Haziran 2018 Cuma günü eklendi.
Neden Venezüela’ya Taşınmıyoruz? Kullanıcı merkezli tasarım, kullanılabilirliği artırma gayesi güden ve kullanıcılardan edinilen bilgilerle kullanıcıların memnuniyetini artırmaya... 24 Mayıs 2018 Perşembe günü eklendi.
UXistanbul 2017 ve Karl Gilis’in “İlk Buluşma Prensibi” Kullanıcı merkezli tasarım, kullanılabilirliği artırma gayesi güden ve kullanıcılardan edinilen bilgilerle kullanıcıların memnuniyetini artırmaya... 11 Mayıs 2017 Perşembe günü eklendi.
Blogumda Google ile hızlı arama yapabilirsiniz.

Bu sitede yer alan gönderiler izinsiz kopyalanamaz, kaynak belirtilmeksizin alıntılanamaz. (Gerektiği durumda lütfen e-posta ile bildiriniz.) Hassasiyetiniz icin teşekkür ederim.

2007-2020 © blog.numancebi.com