‘İkna edici’ müzik ve insan üzerindeki psikolojik etkileri

5 Temmuz 2014 Cumartesi 0:05
Müzik, Yaşam

Genellikle sesin ve müziğin üzerinizde nasıl bir etki bıraktığına kafa yormayız, çünkü günlük yaşamda buna gerek duymayız. Ancak müzik zihnimizi doğrudan kontrol altına alabilir. Çok mutluyken hüzünlü bir şarkı dinlediğimizde aklımıza olmadık şeyler gelip canımızı sıkabilirken, üzüntülüyken de aksine neşeli bir şarkı modumuzu tamamen değiştirmeye yetebilir. Yani dinlediğimiz müzikler ve duyduğumuz sesler üzerimizde zihinsel ve hatta fiziksel etkiler yaratabilir.

Demem o ki, bulunduğumuz ortamda çalan müzik ya da izlediğimiz videonun arkaplanındaki müzik düşündüğümüz (ya da düşünme gereği bile duymadığımız) kadar “öylesine” seçilmiş olmayabilir.

Bu bağlamda kullanılan birkaç ikna edici müziği sizlerle paylaşıyorum, müzikleri dinledikten sonra kafanızda şimşek çakacak zaten. Daha önce belki de onlarca defa duydunuz bu sesleri. Bu tür müziği nereye koyarsanız koyun, anlatmak istediğinize inanırlar, inanmazlarsa bile daha önce bildiklerine şüpheyle bakarlar.

Mordi – Glow

Daha çok tanıtım amaçlı “bakın neler yaptık” temalı videolarda kullanılabilir. Bu gayeye hizmet eden/edebilecek çok parça var.

Prince Negaafellaga – Introduction

Neredeyse her Illüminati deşifre videosunun arkaplanında vardır, olay yaratma çabası çıplak gözle görülebilen müziktir. Hiçbir şey yapmadan dururken bile bu müziği dinleyin, dünyanın kaderi ellerinizdeymiş gibi hissedersiniz.

Robert Miles – Children

Kolejlerde, lise etkinliklerinde, ailelerin de çağrıldığı okul partilerinde falan sıkça çalar, velileri gazlamak ve daha fazla para kopartabilmek için dönem ortası etkinlik ve toplantılarında da yer bulur. Zamanında nasıl zihnime kazındıysa halen ektisinden kurtulamadım.

Rob Dougan – Clubbed to Death

Genellikle vahşet, soykırım, kandırılıyoruz, uyanın, ayaklanın temalı videoların arkaplanına gömülüyor.

Hepsinin ortak bir özelliği var, her biri dinlerken, kaç defa dinlenmiş olursa olsun insanı rahatsız etmeyen kaliteli müzikler. Örnekler çoğaltılabilir, şimdilik benim aklıma gelenler bunlar.

5.7.14 tarihinde blog.numancebi.com adresinde yayımlanmış olan "‘İkna edici’ müzik ve insan üzerindeki psikolojik etkileri" başlıklı bu yazı izinsiz kopyalanamaz, kaynak belirtilmeksizin alıntılanamaz. Gerektiği durumda lütfen e-posta ile izin isteyiniz. Hassasiyetiniz icin teşekkür ederim.

Bu blogda 2007'den beri sosyal ağlarda kaybolmasını istemediğim konularda yazıyorum. İşlerim ve benim hakkımda bilgi edinmek için portföyüme gözatın.
2007-2022 © blog.numancebi.com