Hangi UX tasarım araçlarını kullanmalıyım; Sketch mi, Figma mı; Photoshop yetmez mi; Yazılıma nasıl aktarırız?

Görüntülemekte olduğunuz bu makale, UX tasarımla ilgili sıkça sorulan sorular yazı dizisinin bir parçasıdır. Diğer sorular ve yanıtları için lütfen ilgili sayfayı ziyaret ediniz.

Hangi araçlar kullanılmalı?

Buna, bana sorulduğunda herkese verdiğim yanıtı aynen vereceğim.

Araçlar bazen keyfi, bazen alışkanlıklara göre değişir. Ben son yıllarda arayüz çizimleri için Sketch kullanıyorum ancak herhangi bir uygulamada tasarlayabiliyor olmanız gerek. Sketch şimdilik yalnızca MacOS işletim sisteminde kullanılabiliyor bu arada, böyle de kalacak gibi görünüyor, Windows kullanıcıları için Figma değerlendirilebilir, şu sıralar tasarımcılar arasında epey popüler bir uygulama haline geldi bu da. Modası geçmiş gibi görünse de Photoshop‘u mutlaka öğrenin mesela.

Kağıt ve kalem ile de çizmek yetebilir bazı durumlarda, çünkü UX her zaman arayüz tasarımını “yayına alınacak hale getirmek” olmayabiliyor. Bunlar adı üstünde araç. Alternatifleri bol, bundan birkaç sene sonra bambaşka araçlar kullanıyor olabiliriz. Hangi yazılımı kullanacağınız, çok önemli bir detay değil o nedenle.

Hemen hemen bu saydığım uygulamaların ve saymadıklarımın tamamı ile “aynı görünüme sahip” çıktılar elde edebilmeniz mümkün. Hangisinin kullanımı size daha kolay geliyorsa onu kullanabilirsiniz.

Prototip aşaması için hangi uygulamalar?

Tasarımlarınızı prototipleme aşamalarında InVision ve video düzenleme temeliniz varsa After Effects gibi uygulamalardan yardım alabilirsiniz.

Basit prototipleme için (yani ekrandaki bir düğmeye basınca, başka bir ekrana gönderme gibi) Sketch ve Adobe XD‘nin yerleşik prototipleme araçları işinizi görebilir.

Tasarımlarımı, yazılımcıya nasıl aktarabilirim?

Tasarladığınız arayüzleri yazılımcılara aktarmak için Zeplin ve Avocode gibi aracıları kullanabilirsiniz. Yazılımcılar, bu uygulamalar üzerinden, sizin tasarladığınız uygulamadan bağımsız olarak, hangi platform için yazılım geliştireceklerse, ihtiyacı doğrultusunda kod ve asset çıktıları alabiliyorlar.

Örneğin web sayfası tasarladıysanız, front-end geliştirici bu uygulamalardan HTML ve CSS kodunu yazması gerekmeden çıktı alabiliyor (sayfanın bütününü çıktı almıyorlar; buton, başlık gibi öğelerin HTML ve CSS formatında koda dönüştürülmüş hallerini tek tuşla kopyalayabiliyorlar).

İstatistiksel ölçümleri ne ile yapacağız?

Yayına alınan bir işin takibi için ise yine işin niteliğine göre çeşitli araçlarla kullanıcı istatistiklerine erişebiliyorsunuz.

Örneğin Google Analytics kodu yerleştirilmiş bir sayfadan, kullanıcı hangi sayfada ne kadar kalmış, hangi sayfadayken ürününüzden ayrılmış, hangi cihazlarla girmiş gibi verilere; Hotjar gibi uygulamalarla da sayfanın hangi kısmında ne kadar vakit geçirdiğine, en çok scroll edilip atlanan yerlere, sayfalar arası geçişlerin ağaç yapısına vs. ulaşabiliyorsunuz.

Takip için de birçok alternatif uygulama mevcut, bunları yazılımcılarla birlikte sayfalara veya uygulamalara entegre edip takibini yapabilirsiniz ve devamında gerekli aksiyonları (yinelenen UX araştırma süreci vs.) alabilirsiniz.


Yazı dizisindeki diğer soru ve yanıtları görüntülemeyi unutmayın.

7.8.22 tarihinde blog.numancebi.com adresinde yayımlanmış olan "Hangi UX tasarım araçlarını kullanmalıyım; Sketch mi, Figma mı; Photoshop yetmez mi; Yazılıma nasıl aktarırız?" başlıklı bu yazı izinsiz kopyalanamaz, kaynak belirtilmeksizin alıntılanamaz. Gerektiği durumda lütfen e-posta ile izin isteyiniz. Hassasiyetiniz icin teşekkür ederim.

Bu blogda 2007'den beri sosyal ağlarda kaybolmasını istemediğim konularda yazıyorum. İşlerim ve benim hakkımda bilgi edinmek için portföyüme gözatın.

UI/UX tasarım desteği ya da danışmanlık için birlikte çalışmak isterseniz veya sorularınız varsa, e-posta ve LinkedIn üzerinden benimle iletişime geçmekten çekinmeyin. Mesajlarınıza genellikle 24 saat içerisinde dönüş yapabiliyorum.

The English version of this blog is on Medium. (Türkçe Medium burada.)
2007-2022 © blog.numancebi.com